Support & driftinfo

Gå till nästa section
Kundtjänst

Problem med tjänst

Vid problem med någon av dina tjänster kontaktar du alltid i första hand din tjänsteleverantör. De hjälper dig att komma till rätta med problemet och håller i kontakten med Fibra.

Molntjänster

Komma igång

Det är superenkelt att beställa och starta upp med Fibra. Läs mer om hur du enkelt kan beställa och hur du snabbt kan koppla in och komma igång.

Inställningar

Testa din hastighet

Bredbandskollen är ett enkelt sätt för dig att mäta din internethastighet. Är den inte god få du dessutom hjälp att förbättra den.

Installation

Driftinformation

Här nedan hittar du information om planerade och oplanerade avbrott för Fibra.

Gå till nästa section

Driftinformation

Upplever du störningar i nätet men ser ingen information?
Då ber vi dig att kontakta din tjänsteleverantör för att göra en felanmälan.
För att kontakta din tjänsteleverantör så kan du antingen fylla i formuläret nedan eller klicka här för att hitta mer information.

Avslutade händelser

  • Driftstörning Kvicksund

    Senast uppdaterad: 09:00, augusti 15, 2018

    Vi har en pågående driftstörning i Kvicksund som beror på att en fiberkabel har skadats i samband med grävarbeten. Felavhjälpning pågår och beräknad klartid är kl 20:00. Driftstörningen påverkar vissa villakunder i norra delen av Kvicksund.

    Åtgärdat
  • Skadad fiberkabel - Bäckby

    Senast uppdaterad: 13:45, augusti 14, 2018

    Torsdagen den 5/8 mellan kl 07:00 - 16:00 kommer vi att laga en fiberkabel som skadats i samband med grävarbeten. Mellan dessa tider kommer störningar att förekomma på Dragverksgatan och Smältverksgatan.

    Åtgärdat
  • Elarbete Solvik

    Senast uppdaterad: 13:45, augusti 14, 2018

    Tisdagen den 26/6 mellan kl 09:30 - 14:30 kommer Vattenfall att arbeta med ledningsnätet i Solvik. Under denna period kommer störningar att förekomma på samtliga tjänster.

    Åtgärdat
Gå till nästa section

Kontakt

Vill du komma i kontakt med oss på Fibra?
Klicka här!

Fibra - Stadsnät i Svealand AB 2015
Gå till nästa section

Felanmälan

Vid problem med någon av dina tjänster kontaktar du alltid i första hand din tjänsteleverantör. De hjälper dig att komma till rätta med problemet och håller i kontakten med Fibra.
 

Använd gärna formuläret till höger för att ta kontakt med din tjänsteleverantör. Hittar du inte din tjänsteleverantör i menyn? klicka här! 
Gå till nästa section