Välkommen till Fibras Kundcenter.
Här finner du svar på de vanligaste frågorna kring ditt fiber via Fibra.
Om du inte finner svaret på just din fråga så är det bara att ringa eller maila till oss!
Vid problem med någon av dina tjänster kontaktar du alltid i första hand din tjänsteleverantör för den specifika tjänsten. De hjälper dig att komma till rätta med problemet genom att göra en felsökning samt om så behövs, testa din utrustning. De håller också i kontakten med Fibra.
Du finner kontaktuppgifter till samtliga leverantörer via knappen ”Leverantörer”.
Kundcenter når du på tel 0771-375 375 och e-post info@fibra.se.
 
På vår sida ”Arkiv” hittar du en mängd broschyrer och korta filmer, kolla in den sidan HÄR!

Är min bostad befibrad?
Upptäck

Längre ner på den här sidan kan du själv se om fastigheten du bor i har fiber från Fibra. Om så är fallet - grattis! Vill du skicka in en intresseanmälan om att ansluta din fastighet? Se formulär för detta allra längst ner på den här sidan!

Inget internet?

Kundtjänst

Vid problem med någon av dina tjänster kontaktar du alltid i första hand din tjänsteleverantör för den specifika tjänsten. De hjälper dig att komma till rätta med problemet genom att göra en felsökning samt om så behövs, testa din utrustning. De håller också i kontakten med Fibra.
Du finner kontaktuppgifter till samtliga leverantörer här.

Driftstörning?

Installation

Via länken nedan hittar du information om planerade och oplanerade avbrott för Fibra. Upplever du störningar i nätet men ser ingen information?
Då ber vi dig att kontakta din tjänsteleverantör för att göra en felanmälan.

Kontakt

Telefoni

Fibras Kundcenter är öppet
vardagar 08.00 - 17.00.

Telefon: 0771-375 375
Epost: info@fibra.se

Personuppgifter

Säkerhet

Fibra värnar om din personliga integritet och eftersträvar alltid en hög nivå av dataskydd. Läs mer här.

Vanliga frågor och svar

Är jag ansluten till Stadsnätet?


Fastigheten är ansluten till Stadsnät!

Kontakta din fastighetsägare för att kontrollera att det finns ett fastighetsnät samt stadsnätsuttag i din lokal.

Om det redan finns ett stadsnätsuttag i din lokal är det fritt fram att beställa tjänster. På er adress finns det möjlighet till höghastighetstjänster upp till 1000Mbit/s!

Fastigheten är ansluten till Stadsnät!

Kontakta din fastighetsägare för att kontrollera att det finns ett fastighetsnät samt stadsnätsuttag i din lokal.

Om det redan finns ett stadsnätsuttag i din lokal är det fritt fram att beställa tjänster.

Din fastighet är dock ännu inte uppgraderad till vår nya teknikplattform, därav kan du endast beställa internettjänster med 100 Mbit/s samt telefoni. Fram till dess att vi har uppgraderat din anslutning kan du välja mellan Serverados TV-lösning eller HäradVision kabel TV.

Fastigheten är ansluten till Stadsnät!

Kontakta din fastighetsägare för att kontrollera att det finns ett fastighetsnät samt stadsnätsuttag i din lokal.

Om det redan finns ett stadsnätsuttag i din lokal är det fritt fram att beställa tjänster med hastigheter upp till 100Mbit/s.

Grattis din fastighet är ansluten till Stadsnät!

Med hjälp av tjänsteguiden får du en överblick över de tjänster som erbjuds i Stadsnät och kan beställa Internet med hastigheter upp till 1000Mbit/s, TV, Telefoni och andra tjänster.

Om du inte använder någon tjänst i Stadsnät idag kan du snabbt komma igång genom att följa nedan steg:

  • Anslut en nätverkskabel mellan datorn och ditt stadsnätsuttag.
  • Starta en webbläsare (t.ex Internet Explorer eller Safari).
  • Registrera dig och följ instruktionerna.
  • Välj den leverantör och tjänst du vill ha.
  • Starta sedan om datorn så kan du direkt börja surfa via Stadsnät!

Grattis din fastighet är ansluten till Stadsnät!

Med hjälp av tjänsteguiden får du en överblick över de tjänster som erbjuds i Stadsnät. Med utrustningen i din fastighet kan du beställa Internet med hastigheter upp till 100Mbit/s, TV, Telefoni och andra tjänster.

För att beställa tjänster med hastigheter över 100mbit/s kan det krävas en uppgradering av viss utrustning I din fastighet. Kontakta din fastighetsägare för mer information.

Om du inte använder någon tjänst i Stadsnät idag kan du snabbt komma igång genom att följa nedan steg:

  • Anslut en nätverkskabel mellan datorn och ditt stadsnätsuttag.
  • Starta en webbläsare (t.ex Internet Explorer eller Safari).
  • Registrera dig och följ instruktionerna.
  • Välj den leverantör och tjänst du vill ha.
  • Starta sedan om datorn så kan du direkt börja surfa via Stadsnät!

Grattis din fastighet är ansluten till Stadsnät!

Med hjälp av tjänsteguiden får du en överblick över de tjänster som erbjuds i Stadsnät.

Du kan i dagsläget beställa tjänster upp till 100mbit/s men din fastighet är redan förberedd för hastigheter upp till 1000mbit/s. För att beställa tjänster med hastigheter över 100mbit/s kan det dock krävas ett utbyte av utrustning i ditt hem. Kontakta din fastighetsägare eller Fibras Kundcenter för mer information.

Om du inte använder någon tjänst I Stadsnät idag kan du snabbt komma igång genom att följa nedan steg:

  • Anslut en nätverkskabel mellan datorn och ditt stadsnätsuttag.
  • Starta en webbläsare (t.ex Internet Explorer eller Safari).
  • Registrera dig och följ instruktionerna.
  • Välj den leverantör och tjänst du vill ha.
  • Starta sedan om datorn så kan du direkt börja surfa via Stadsnät!

Grattis din fastighet är ansluten till Stadsnät!

Med hjälp av tjänsteguiden får du en överblick över de tjänster som erbjuds i Stadsnät och kan beställa Internet, TV, Telefoni och andra tjänster.

Om du inte använder någon tjänst i Stadsnät idag kan du snabbt komma igång genom att följa nedan steg:

  • Anslut en nätverkskabel mellan datorn och ditt stadsnätsuttag.
  • Starta en webbläsare (t.ex Internet Explorer eller Safari).
  • Registrera dig och följ instruktionerna.
  • Välj den leverantör och tjänst du vill ha.
  • Starta sedan om datorn så kan du direkt börja surfa via Stadsnät!

Grattis din fastighet är ansluten till Stadsnät!

Med hjälp av tjänsteguiden får du en överblick över de tjänster som erbjuds i Stadsnät. Din fastighet är dock ännu inte uppgraderad till vår nya teknikplattform, därav kan du endast beställa internettjänster med 1000 Mbit/s samt telefoni.

Grattis din fastighet är ansluten till Stadsnät!

Med hjälp av tjänsteguiden får du en överblick över de tjänster som erbjuds i Stadsnät. Din fastighet är dock ännu inte uppgraderad till vår nya teknikplattform, därav kan du endast beställa internettjänster med 100 Mbit/s samt telefoni.

Grattis din fastighet är ansluten till Stadsnät!

Med hjälp av tjänsteguiden får du en överblick över de tjänster som erbjuds i Stadsnät.

Din fastighet är dock ännu inte uppgraderad till vår nya teknikplattform, därav kan du endast beställa internettjänster med 1000 Mbit/s samt telefoni. Fram till dess att vi har uppgraderat din anslutning kan du välja mellan Serverados TV-lösning eller HäradVision kabel TV.

Grattis din fastighet är ansluten till Stadsnät!

Med hjälp av tjänsteguiden får du en överblick över de tjänster som erbjuds i Stadsnät.

Din fastighet är dock ännu inte uppgraderad till vår nya teknikplattform, därav kan du endast beställa internettjänster med 100 Mbit/s samt telefoni. Fram till dess att vi har uppgraderat din anslutning kan du välja mellan Serverados TV-lösning eller HäradVision kabel TV.

Grattis din fastighet är ansluten till Stadsnät!

Med hjälp av tjänsteguiden får du en överblick över de tjänster som erbjuds i Stadsnät. Din fastighet är dock ännu inte uppgraderad till vår nya teknikplattform, därav kan du endast beställa internettjänster med 10 Mbit/s samt telefoni.

Menade du någon av dessa adresser?

Om din adress inte finns med i listan är din fastighet inte ansluten till Stadsnät.Här läser du mer om hur du går tillväga för att ansluta dig.

Din fastighet är inte ansluten till Stadsnät ännu!

Här läser du mer om hur du går tillväga för att ansluta dig.

Gatuadress är obligatorisk

Du måste ange en gatuadress för att göra en sökning

Ett oväntat fel inträffade

För tillfället är systemet ur funktion. Vänligen försök senare.
Gå till nästa section

Intresseanmälan